چه مدل دستگاه cnc چوب مناسب من است؟

چه مدل دستگاه cnc چوب مناسب من است؟ | فرساد ماشین

چه مدل دستگاه cnc چوب مناسب من است؟

قبل از اینکه دستگاه cnc چوب خریداری کنید، ابتدا باید نیازها و کارهای خود را طبقه بندی کنید. به این منظور بهتر است قبل از خرید دستگاه cnc به 3 پرسش زیر پاسخ دهید.

  1. چه مدل دستگاه cnc نیاز دارم؟ قبل از هرچیزی اول باید مشخص کنید برای چه کاری می خواهید دستگاه cnc بخرید. پس ابتدا حیطه کاری خود را مشخص کنید. به عنوان مثال برای نجاران بهترین دستگاه، دستگاه cnc چوب هست زیرا کار برش را به بهترین نحو انجام می دهد. برای کار استیل یا پلاستیک دستگاه های واترجت یا لیزر مناسب هستند. همینطور برای کار منبت کاری، یک دستگاه 3 محوره نمی تواند پاسخگوی نیاز شما نیست.
  2. پیچیدگی و حجم کاری چقدر خواهد بود؟ عامل مهم و تأثیرگذار در انتخاب دستگاه cnc، پیچیدگی طراحی های کاربر است. اگر شما از طرح ها و کارهای پیچیده استفاده خواهید کرد، کنترلر دستگاه cnc که می خواهید خریداری کنید باید بتواند از نرم افزارهایی مانند آرتکم که مخصوص طرح های پیچیده و مشکل است، پشتیبانی کند. و نباید همانند دستگاه های cnc قدیمی محدودیت خطی داشته باشد. همچنین حجم کاری با اسپیندل های دستگاه cnc ارتباط مستقیم دارد. با این حساب برای کارهایی با حجم بیشتر اسپیندل های بیشتری نیاز است تا بتوانند همزمان روی چند ابزار کار کنند.
  3. دقت و تلورانس کار من چقدر است؟ دقت کاری هر دستگاه cnc دقیقا روی کاتالوگ دستگاه مشخص شده است. مثلاً جواهرکاران به دستگاهی نیاز دارند که دقت و تلورانس بیشتری داشته باشد، چون کارهای ریزی انجام می دهند.

به یاد داشته باشید که دنبال دستگاه همه کاره نباشید، هرچند که می تواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد اما هم قیمت بالایی خواهد داشت و هم سرعت کارکرد آن کمتر خواهد بود.

جهت مشاهده محصولات سی ان سی شرکت دانش بنیان فرساد ماشین کلیک کنید >>

کارهایی که 2 بُعد دارند، برش را در دو محور انجام می دهند. برای کارهای 2 بُعدی دستگاه ه ای واترجت یا پلاسما کاربرد دارند و به همین سبب سرعت بالا و قیمت پایین تری هم دارند. بنابراین لازم نیست برای کارهای 2 بُعدی دستگاه های گران قیمت خریداری کرد.

دستگاه های cnc روتر که برای کار با چوب استفاده می شوند می توانند این کارها را در حجم کم یا زیاد انجام دهند. اما اگر کارهایتان در ابعاد و قطعات کوچک باشند یک دستگاه فرز cnc کافی خواهد بود.

شما نظری در این مورد ندارید؟