چرا مایع کولانت بوی بد میدهد

چرا مایع کولانت بوی بد میدهد| کولانت دستگاه سی ان سی چوب| فرساد ماشین

چرا مایع کولانت بوی بد میدهد

در مطالب قبلی در مورد شرایط بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc صحبت کردیم، اما در این مطلب از فرساد ماشین به طور ویژه می‌خواهیم به یکی از پرتکرارترین سوالات در این حوزه پاسخ دهیم تا شما هم کیفیت کار خود را در سطح مطلوب حفظ کنید و آن این است که چرا مایع کولانت بوی بد میدهد؟

چرا مایع کولانت بوی بد میدهد؟

به طور کلی بوی‌ بد سیالات و مایعات به دلیل رشد باکتریهای غیر هوازی در محیط آن است. این باکتری ها در محیط های بسته موادی تولید می‌کند که غالباً حاوی گوگرد هستند و بوی بدی مانند تخم مرغ گندیده میدهند. متاسفانه تکثیر باکتری ها نقش مهمی در عدم موفقیت کولانت دستگاه سی ان سی دارد. در حقیقت این باکتری ها ویژگی های شیمیایی و فیزیکی سیال را تغییر داده و در حقیقت روان کننده و خنک کننده ممکن است تبدیل به یک سیال با ساختار متفاوت شوند. همچنین فعالیت باکتری ها منجر به تولید اسید و نمک های خورنده در درون مایع شده که هم برای ابزار برشی و هم برای سایر قسمتهای دستگاه مشکل ساز است. حالا اگر شما در حین بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc متوجه رشد باکتری و بوی بد آن شدید می توانید راهکارهای زیر را به عنوان پیشگیری انجام دهید:

  • غلظت ماده خنک کننده را در سطح مناسبی حفظ کنید
  • روش های سرویس و نگهداری دستگاه را به شکل مناسب انجام دهید
  • میزان آلودگی در مخزن نگهداری کولانت دستگاه سی ان سی را به حداقل برسانید
  • به طور مداوم تراشه های فلزی یا غیر فلزی موجود در مایع خنک کننده را جدا کنید و آن را به خوبی تصفیه کنید
  • مواد دور ریختنی را به خوبی از داخل مخزن پاک کنید

پیشنهاد مقاله : انواع خنک کننده دستگاه سی ان سی چوب کدامند ؟

متاسفانه برخی از اپراتور ها و تکنسین ها از مواد معطر استفاده می کند تا بوی بد کولانت را از بین ببرند. اما این یک راهکار موقتی است و بهتر است که سیال دستگاه را با یک سیال جدید جایگزین کنید.

شما نظری در این مورد ندارید؟