چرا دستگاه CNC در خودروسازی بهترین انتخاب است

چرا دستگاه CNC در خودروسازی بهترین انتخاب است| فرساد ماشین

چرا دستگاه CNC در خودروسازی بهترین انتخاب است

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دلیل به کارگیری دستگاه cnc در صنعت خودروسازی چیست؟ آیا استفاده از این دستگاه ها نسبت به نیروی انسانی یا سایر شیوه های تولید بهتر است؟ آیا به کارگیری این دستگاهها می‌تواند روند تولید خودرو را رونق ببخشد؟ در این مطلب از فرساد ماشین نقش دستگاه CNC در خودروسازی در سه گزینه زیر توضیح داده شده است:

افزایش سرعت تولید

در شیوه های سنتی از روش هایی مانند ریخته گری برای تولید قطعات استفاده می‌شد. اما امروزه قطعات پیچیده خودرو با استفاده از دستگاه تراش سی ان سی و دستگاه فرز سی ان سی با بالاترین دقت ممکن آماده سازی می شوند. در ضمن قطعات خارج شده از خط تولید نیاز به اصلاح مجدد ندارند و بلافاصله می توان آنها را در خود را به کار گرفت.

بالا رفتن دقت تولید

وقتی که قرار است از یک نرم افزار هوشمند برای کنترل دستگاه استفاده شود و ابعاد داده شده به دستگاه در قالب میکرو و بسیار ریز هستند، عملا می توان قطعات خودرو را با دقت بسیار بالایی برش داد. البته باید این حقیقت را بپذیریم که کاهش دخالت انسان در تولید قطعات باعث کاهش خطاهای انسانی شده و این به خودی خود روند تولید را دقیق تر می کند.

جهت مشاهده انواع دستگاه سی ان سی چوب، فلز و… در فرساد ماشین و خرید محصول کلیک کنید >>

کاهش هزینه های تولید

یکی از مهمترین دلایل اقتصادی به کارگیری دستگاه CNC در خودروسازی مربوط به کاهش هزینه‌های تولید است. قطعات تولید شده با کمک این دستگاه ها بسیار دقیق هستند و احتمال تولید ضایعات در جریان تولید به حداقل می‌رسد. با در نظر گرفتن افزایش سرعت تولید و افزایش دقت، ناخودآگاه به ما تلقین می شود که هزینه های تولید هم کاهش می‌یابد و حتی هزینه استخدام نیروی انسانی هم کم می شود.

تامین قطعات و بهبود خدمات پس از فروش

به کارگیری دستگاه cnc در صنعت خودروسازی از این جهت می‌تواند به کارخانجات کمک کند که روند تولید قطعات را سریعتر کرده و امکان ارائه خدمات پس از فروش به شرکت‌ها را تقویت می‌کند. بنابراین عملاً شرکتها برای نیاز به پاسخ مشتریان خود محدودیتی ندارند و این یک امتیاز بزرگ برای رقابت در بازار محسوب می شود.

امیدواریم اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده از دستگاه CNC در خودروسازی در اختیار شما گذاشته باشیم، اما برای مشاوره بیشتر و اطلاع از نحوه خرید دستگاه cnc می توانید مستقیماً با کارشناسان فروش فرساد ماشین در ارتباط باشید.

شما نظری در این مورد ندارید؟