پرسش های مهم درباره راه اندازی کارگاه خدمات پرس وکیوم

پرسش های مهم درباره راه اندازی کارگاه خدمات پرس وکیوم | فرساد ماشین

پرسش های مهم درباره راه اندازی کارگاه خدمات پرس وکیوم

جهت راه اندازی کارگاه خدمات پرس وکیوم پرسش های مهمی از جمله میزان سرمایه، مواد اولیه، نحوه کار و آموزش وجود دارد که در این مقاله از فرساد ماشین به برخی از این سوالات پاسخ خواهیم داد.

کارگاه خدمات پرس وکیوم و یا همان خدمات روکش ممبران، یکی از زیرشاخه‌های صنایع چوب هست. در ابتدای ورود ممبران به بازار ایران فقط شرکت‌های تولیدی بزرگ سرویس‌های چوب و MDF به این دستگاه‌ها دسترسی داشتند. به‌مرور مواد اولیه و دستگاه‌های پرس وکیوم به همه شهرها راه پیدا کرد و امکان استفاده از مزایای پرس وکیوم برای کارگاه‌های کوچک و متوسط هم فراهم شد.

در بیشتر شهرهای کشور کارگاه‌های خدمات پرس وکیوم وجود دارند و نیاز نیست هزینه‌های چند صد میلیونی برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها صرف کنید.با توجه به گسترده شدن استفاده از دستگاه پرس وکیوم و روکش‌های ممبران در ایران، بازم دانستیم نکته‌های مهم در مورد راه‌اندازی کارگاه خدمات پرس وکیوم در اختیار شما قرار دهیم تا درصورتی‌که قصد راه‌اندازی کارگاه پرس وکیوم را دارید، با دید باز اقدام به این کار کنید.

 

 

سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی کارگاه پرس وکیوم چقدر است؟

در سال‌های گذشته با توجه به نبود مجموعه‌های خدمات ممبران، داشتن یک دستگاه کفایت می‌کرد. نجار ورق یا صفحه یا سازه موردنظر خود را به خدمات CNC تحویل می‌داد و صفحه سی ان سی شده را به خدمات پرس وکیوم تحویل می‌داد تا روکش روی ورق پرس شود.
برای خرید دو دستگاه اصلی این کارگاه (سی ان سی و پرس وکیوم) حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان و یا حتی بیشتر سرمایه نیاز خواهید داشت. سرمایه برای خرید ورق ام دی اف خام موضوع دیگری هست که بستگی به سرمایه در گردش شما دارد.

 

 

 

دستگاه‌های موردنیاز برای راه‌اندازی کارگاه پرس وکیوم

 

 

 

اما امروزه با توجه به وجود چندین مجموعه خدماتی پرس وکیوم در شهرها، دیگر نمی‌توان به آن صورت عمل کرد. امروزه تقریباً مجموعه‌های قوی فروش ورق، انجام خدمات سی ان سی و پرس وکیوم را به‌صورت یکجا انجام می‌دهند. دستگاه پرس وکیوم و سی ان سی مکمل همدیگر هستند؛ یعنی برای اینکه بتوانید یک کاری را به اتمام برسانید باید این ۲ دستگاه را کنار همدیگر داشته باشید.

ییشنهاد فرساد ماشین : پرفروش ترین دستگاه پرس وکیوم فرساد ماشین ببینید.

ماشین سی ان سی، دستگاه پرس وکیوم، کمپرسور هوا ۲۵۰ لیتری، مکنده خاک، پیستوله، ابزارهای سنباده زنی و … از ابزارهای اصلی برای راه‌اندازی کارگاه پرس وکیوم هستند. البته نباید فراموش کرد که برای راه‌اندازی یک کارگاه فنی و خدماتی به دستگاه‌های بسیار بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد که به‌مرور زمان و با توجه به نیازهای شما اضافه خواهند شد.

به‌عنوان مثال اگر حجم کار بسیار بالاست و سرمایه مناسب در اختیار دارید، خرید براش صنعتی برای سنباده کاری صفحه‌های سی ان سی شده توصیه می‌شود. این دستگاه سرعت و کیفیت در سنباده زنی را به‌شدت افزایش خواهد داد و به هیچ عنوان قابل مقایسه با سنباده با دست و دستگاه‌های دستی نیست.

مواد اولیه موردنیاز برای اجرای پرس وکیوم

روکش PVC، چسب ممبران و ورق خام ام دی اف مواد اولیه این کارگاه هستند. شما می‌توانید با توجه به سرمایه‌ای که در اختیار دارید، طرح‌های مختلف روکش را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. مطمئناً مشتری از اینکه انتخاب‌های زیادی پیش روی خودش دارد، خوشحال خواهد بود.

با ادامه این مقاله همراه باشید…

شما نظری در این مورد ندارید؟