اجزای اصلی و مهم دستگاه cnc چوب

اجزای اصلی و مهم دستگاه cnc چوب| فرساد ماشین

اجزای اصلی و مهم دستگاه cnc چوب

دستگاه های cnc چوب قابلیت برنامه پذیری توسط کامپیوتر را دارا می باشند. به این صورت که به کامپیوتر وصل شده و دستورالعمل های کامپیوتر را به طور دقیق و سریع (نسبت به انسان) اجرا می کند. بنابراین پیشرفت دستگاه cnc چوب باعث شده در صنایع مختلف با کاربردهای مفتاوت مورد استفاده قرار بگیرند.

اسپیندل

اسپیندل همان موتورهایی با سرعت بالا هستند که دور نامی این نوع از موتورها 12 تا 24 هزار دور در هر دقیقه می باشد. دور نامی این موتورها قابل تنظیم به وسیله اینورتورها بوده که از صفر تا دور نامی خود قابل تنظیم هستند. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد برای صنایع چوب از اسپندل های 2 تا 9 کیلووات بهره می برند. و همچنین اسپیندل ها دو نوع هوا خنک و آب خنک برای سیستم خنک کاری دستگاه دارند که هوا خنک صدای بیشتری دارد. برندی که در اسپندل موتورها معروف است HSD ساخت ایتالیا می باشد. و برند AREL ساخت کشور ترکیه می باشد.

با اسکرو و چرخ دنده دستگاه cnc چوب

دقت، قدرت انتقال و طول عمر بال اسکرو از چرخ دنده بیشتر است. بال اسکرو از چرخ دنده بیشتر است. بال اسکرو در دستگاه های صنعتی فلزات استحکام و دقت بالا را پشتیبانی می کند و در دستگاه های چوب و منبت به صاف بودن کار کمک می کنند.

در دستگاه های cnc که دارای چرخ دنده هستند نوعی لقی مجاز وجود دارد، در هر حال چه لقی مجاز باشد چه نه، نتیجه کار را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بنابراین cnc کاران استفاده از چرخ دنده در دستگاه را هرچند پر هزینه کنار گذاشته اند.

ریل های حرکتی دستگاه cnc چوب

هنگام خرید دستگاه cnc چوب توجه داشته باشید که ریل های حرکتی دستگاه در بازار ایران موجود باشد. همچنین برند با کیفیت خریداری کنید. در غیر این صورت هنگام خرابی ریل ها مجبور خواهید بود، ریل را از کشور سازنده سفارش بدهید.

جهت خرید و مشاهده انواع دستگاه سی ان سی با خدمات پس از فروش دائمی کلیک کنید >>

کنترلر دستگاه cnc چوب

بسیاری از دستگاه سازان ایرانی به دلیل پایین آوردن قیمت از کنترلر ارزان و با کیفیت خریداری کنید. اگر دستگاه شما، دستگاه ارزان قیمتی است در این صورت کنترلر ارزان هم مناسب دستگاهتان خواهد بود. اما اگر دستگاهی که خریداری می کنید از کارایی و قیمت بالاتری برخوردار است کنترلر هم باید با کیفیت تر و قیمت بیشتر انتخاب شود. پس دقت کنید کنترلر دستگاه باید متناسب با دستگاه شما انتخاب شود.

شاسی و بدنه دستگاه cnc چوب

عامل لرزش و کیفیت پایین کار در دستگاه cnc از کم گذاشتن آهن آلات و پیکربندی دستگاه ناشی می شود. اگر شاسی دستگاه قوی باشد و جلوی لرزش را بگیرد، می توان با براده برداری بیشتر در زمان کمتر به کیفیت مطلوب رسید.

شما نظری در این مورد ندارید؟