به عنوان اپراتور چگونه دما دستگاه سی ان سی چوب را کنترل کنیم

به عنوان اپراتور چگونه دما دستگاه سی ان سی چوب را کنترل کنیم | فرساد ماشین

به عنوان اپراتور چگونه دما دستگاه سی ان سی چوب را کنترل کنیم

همه ما می دانیم که دما بر روی مواد مختلف تاثیر می‌گذارد و این تاثیرگذاری در نهایت باعث می شود که ماشینکاری cnc هم تحت تاثیر قرار گیرد. یکی از مهمترین پارامتر ها برای سنجش تاثیر حرارت در عملکرد دستگاه cnc، ضریب انبساط حرارتی (CTE) است. این پارامتر مشخص می‌کند که تاثیر حرارت به چه شکلی است و به چه شکلی می تواند سایر پارامترها را تغییر دهد.

به عنوان اپراتور چگونه دما دستگاه سی ان سی چوب را کنترل کنیم؟

اگر بخواهیم از تاثیر مستقیم دما و حرارت روی عملکرد دستگاه cnc و به طور کلی ماشینکاری cnc جلوگیری کنیم، باید درک درستی از منبع حرارت و تاثیر آن روی قطعه کار داشته باشیم. یک اپراتور در وهله اول باید منابع حرارتی محیطی مانند استفاده از سیستم گرمایشی در کارگاه و همچنین منبع نور را بشناسد و جریان همرفتی در انتقال حرارتی را هم درک کند. معمولاً در این وضعیت استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی هوشمند به همراه دماسنج محیطی چاره کار است.

در گام بعدی بحث انتقال حرارت در بخش داخلی دستگاه مانند جعبه دنده و محورها مطرح می‌شود که در کنار آن حرارت قطعه کار هم اهمیت پیدا می‌کند. برای کنترل حرارت در قطعه کار از سیستم خنک کننده به همراه مایع خنک کننده و روان کار استفاده می‌شود. علی رغم این موضوع، در دستگاه های پیشرفته امکان کنترل حرارت به صورت هوشمند هم وجود دارد. اما در کنار آن تکنسین باید توانایی کنترل دما در قطعه دستگاه مانند محور و گیربکس را داشته باشد و در صورت لزوم دستگاه را از خط تولید خارج کند.

تاثیر حرارت روی عملکرد دستگاه cnc و به‌طورکلی ماشینکاری cnc قابل چشم پوشی نیست و یک فاکتور مهم است. بنابراین یک اپراتور یا تکنسین باید به خوبی توانایی کنترل این فاکتورها را داشته باشد. در ضمن کنترل دستگاه مطابق با کاتالوگ شرکت تولید کننده امتیاز مهم دیگری است که تکنسین ها دارند. جهت آموزش بیشتر میتوانید با واحد خدمات پس از فروشفرساد ماشین تماس بگیرید.

شما نظری در این مورد ندارید؟