معرفی صفحه سنباده‌های مورد استفاده در رنگ چوب

معرفی صفحه سنباده‌های مورد استفاده در رنگ چوب|فرساد ماشین

معرفی صفحه سنباده‌های مورد استفاده در رنگ چوب

در صنعت از سنباده برای ساییدن و پرداخت استفاده می‌شود. هدف سنباده کاری برداشتن خط و خش و پستی و بلندی‌های ایجاد شده بر سطح چوب در اثر فراوری با دیگر دستگاه‌های نجاری مانند گندگی است.جهت معرفی انواع صفحه سنباده با این مطلب ازفرساد ماشین همراه باشید.

برای رنگ چوب میتوانید از دستگاه های مختلفی برای سنباده زنی استفاده کنید. یکی از این دستگاه‌ها، پولیشر یا دستگاه سنباده دیسکی هست. برای استفاده از این دستگاه تولید کننده‌ها پدهای مختلفی طراحی و تولید کرده‌اند که به معرفی هر یک از این صفحه‌های سنباده می‌پردازیم. برخی اساتید به این دستگاه ماشین پوست هم می‌گویند. تقسیم‌بندی صفحه ماشین پوست از لحاظ جنس به‌صورت زیر هست.

صفحه فلزی

این صفحه‌ها معمولاً در دو سایت بزرگ و کوچک به فروش می‌رسند. برای نصب ورق سنباده روی این صفحه‌های فلزی معمولاً از چسب صنعتی (چسب آهن) استفاده می‌شود. امروزه از این صفحه سنباده‌ها خیلی کم استفاده می‌شود و اساتید به استفاده از سنباده‌های کرکی روی آورده‌اند.

ما هم به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که از صفحه‌های فلزی استفاده کنید.

صفحه پلاستیکی

این صفحه از جنس پلاستیک هست که در مرکز آن یک سوراخ وجود دارد. لبه بیرونی صفحه هم به حالت خمیده طراحی شده است. معمولاً نجارها از این سنباده برای سنباده کاری‌های خشن و باربرداری استفاده می‌کنند.

صفحه مخصوص سنباده کرکی

این صفحه هم از جنس پلاستیک هست که یک‌لایه فوم روی آن قرار دارد. بر روی فوم هم یک‌لایه قلاب پلاستیکی وجود دارد که امکان نصب سنباده‌های پشت کرکی را بر روی آن خواهید داشت. به شما پیشنهاد می‌کنیم از این صفحه استفاده کنید. 

مطلب پیشنهادی : خرید دستگاه سنباده – پولیش زن عرض 70 و  125 فرساد ماشین

 

در زمان سنباده کاری به نکته‌های زیر توجه کنید:

 

* در سنباده کاری همیشه از سنباده زبر شروع شده و به ترتیب از سنباده نرم‌تر استفاده می‌شود.
* هنگام استفاده سنباده با دست، سنباده را از عرض نصف نموده و آن را سه لا کنید این کار باعث می‌شود هنگام کار سنباده نلغزد و آسیب به انگشتان نزند.

 

 

* موقع سنباده زدن از تمام جهات و قسمت‌های آن استفاده کنید.
* سنباده‌های زبر پس از استفاده نرم شده و می‌توان به‌جای سنباده نرم استفاده کرد.
* در رنگ کاری چوب همیشه سنباده باید در جهت الیاف چوب (راه چوب) کشیده شود.

شما نظری در این مورد ندارید؟