غلظت مناسب برای بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc

غلظت مناسب برای بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc|فرساد ماشین|سی ان سی چوب

غلظت مناسب برای بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc

بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc برای بالابردن طول عمر ابزار برشی و همچنین حفظ کیفیت برش در صنایع دقیق و حساس بسیار مهم و ضروری است. از طرف دیگر انتخاب یک غلظت مناسب برای کولانت دستگاه سی ان سی و تغییر ویژگی‌ها و خصوصیات آنها در طول کار دستگاه می‌تواند روی انتخاب نهایی ما تاثیر گذار باشد. در حقیقت برای کنترل حرارت دستگاه سی ان سی باید بحث استفاده از مواد خنک کننده و روان کار به طور جدی و دقیق دنبال شود.

در مطالب قبلی در مورد شرایط بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc صحبت کردیم، اما در این مطلب از فرساد ماشین به طور ویژه می‌خواهیم به برخی از پرتکرارترین سوالات در این حوزه پاسخ دهیم تا شما هم کیفیت کار خود را در سطح مطلوب حفظ کنید.

غلظت مناسب برای بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc

خنک کننده ها و مواد شیمیایی که برای ماشین کاری دستگاه سی ان سی طراحی می شوند تنوع بالایی دارند و غلظت آنها با یکدیگر متفاوت است. شرکت های تولید کننده برای هر محصول و هر نوع کاربرد غلظت مناسبی پیشنهاد می‌دهند که مستقیماً در عمر مفید دستگاه و همچنین عمر ابزار برشی تاثیرگذار است. بنابراین در وهله اول این اطلاعات را به طور مستقیم از شرکت تولید کننده کولانت دستگاه سی ان سی بگیرید و سعی کنید که غلظت مناسب آنها را پیدا کنید.

اما نکته بسیار مهمی که در مورد بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc باید رعایت شود این است که غلظت استفاده شده باید ۸۰ درصد غلظت پیشنهادی توسط شرکت تولید کننده باشد و در هنگام مخلوط کردن روانکارهای پایه آبی باید به این موضوع توجه داشته باشید و از تبخیر خنک کننده جلوگیری کنید.

پیشنهاد مقاله : هدف از بگارگیری خنک کننده  دردستگاه سی ان سی چوب چیست ؟

غلظت توصیه شده در مورد کولانت دستگاه سی ان سی چیست؟

هنگامی که از یک خنک کننده پایه آبی در عملیات ماشینکاری و فلزکاری استفاده می‌شود، حجم مایع خنک کننده در دستگاه به دلیل تاثیر شرایط محیطی و همچنین بالا رفتن دمای دستگاه کمتر شده و بخش مهمی از آب موجود در آن تبخیر می شود. این در حالی است که غلظت توصیه شده توسط شرکت‌ها برای بکارگیری خنک کننده دستگاه cnc و همچنین حجم آن در مخزن اصلی باید روی یک عدد استاندارد حفظ شود تا کیفیت و کارایی محلول مورد نظر در سطح استاندارد باشد.

بنابراین طبیعی است که به مرور زمان میزان سیال کولانت دستگاه سی ان سی در مخزن کمتر شده و شما باید آن را با مایع جدید جایگزین کنید. در ضمن ممکن است متوجه شوید که تنها آب موجود در ساختار خنک کننده تبخیر شده و بخواهید که آن را با آب مقطر جدید جایگزین کنید. در این صورت شما باید غلظت توصیه شده و همچنین حجم استاندارد سیال را به عنوان مبنای استاندارد خود قرار دهید و با توجه به آن آب یا محلول جدید اضافه کنید.

شما نظری در این مورد ندارید؟