معرفی انواع مته های دستگاه سی ان سی

معرفی انواع مته های دستگاه سی ان سی | فرساد ماشین

معرفی انواع مته های دستگاه سی ان سی

این مقاله شامل انواع بیت (BIT) انواع مته‌ دستگاه سی ان سی است که می توانید در دستگاه CNC پیدا کنید. کنترل گر های رایانه ای و اتوماسیون می توانند قابلیت های خاص تولید محصولات را تا حد زیادی بالا ببرند. تحت پارامترهای کنترل عددی رایانه ایCNC وظایفی که قبلا غیر قبل اجرا تلقی می شدند می توانند به سرعت و با دقت بالایی انجام شوند. برنامه نویسی CNC می تواند متناسب با نیازهای تولیدی متعدد طراحی شود و به یک ماشین خودکار امکان می دهد در طیف وسیعی از پروژه های ساخت تخصص پیدا کند.

علی رغم گسترش نقش کنترل گر های رایانه ای، تولید مبتنی بر دستگاه CNC هنوز به ماشین آلات آن وابسته است. این امر باعث می شود فارغ از سطح اتوماسیون در یک سیستم، انتخاب اجزا و ابزارهای مناسب در اولویت قرار گیرد. در مورد دستگاه های حفاری، مانند روتاری ها، نوع مته مورد استفاده می تواند تأثیر قابل توجهی بر محصول نهایی داشته باشد. برنامه ریزی دستگاه سی ان سی می تواند میزان تغذیه و عمق را در یک چرخه حفاری و همچنین تکرار عملیات خاص حفاری را کنترل کند، اما انتخاب یک مته مناسب به عنوان تصمیم سازنده و مهم برای تولید کنندگان باقی مانده است.

طراحی و افزودن انواع بیت های (BIT) مته دستگاه سی ان سی

 

اکثر بیت های مته صنعتی در دو دسته کلی طراحی شده اند: چرخشی و افزایشی twist and insert. بیت های دریل افزایشی معمولاً ارزان هستند و در صورت هرز شدن یا خرابی می توان آن ها را ارزان جایگزین کرد و نیازی به تراشکاری مته ها ندارید. آنها همچنین می توانند بدون اتکا به چرخ دنده کار کنند. استفاده از بیت های دریل نسبتا آسان است و دارای یک نقطه ساختاری مرکزی است که به مرکزیت عملیات حفاری کمک می کند. با این حال، بیت های وارد شده می توانند در خروجی سوراخ حفره ایجاد کنند که اغلب به انجام عملیات های صیقل دادن و صاف کردن پس از حفاری نیاز دارند. همچنین اگر این مته شکسته شود، می تواند به دارنده ابزار آسیب برساند از این جهت که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.
طراحی مته پیچشی گزینه بسیار متداولی است که بزرگترین قسمت مته های تولید شده در ایالات متحده را تشکیل می دهد. پیچ و تاب مته دارای یک الگوی پیچ در پیچ و چوب پنبه ای است. شکل و وضوح فلوت ها در عملکرد بیت نقش اساسی دارند و غالبا به تراشکاری در طول چرخ ابزار نیاز دارند. برای یادگیری کار با مته چرخشی گاهی اوقات به آموزش اضافی کارگر نیاز است، اما جدا از هزینه های آسیاب و تراشکاری، بیت پیچ خوردگی منفرد معمولا از اکثر بیت های مته دستگاه سی ان سی افزایشی ارزان تر است. علاوه بر این، این بیت شانس کمتری برای تولید حفره در سوراخ خروجی دارد و باعث کاهش نیاز به عملیات های پس ازحفاری زمانبر برای رفع مشکل می شود.

شما نظری در این مورد ندارید؟