دستگاه سی ان سی فرساد ماشین چه مزیتی دارند

دستگاه سی ان سی فرساد ماشین چه مزیتی دارند | فرساد ماشین

دستگاه سی ان سی فرساد ماشین چه مزیتی دارند

اگر به دنبال دقت هستید! اگر به ساخت و تولید با تیراژ بالا و با حفظ دقت نیاز دارید! اگر به دنبال به روز کردن روند ساخت و تولید خود هستید! اگر به فکر حضور در بازار های جذاب تر و منعطف کردن تولیدات خود هستید احتمالاً به یکی از صد ها نوع سی ان سی موجود نیاز خواهید داشت. سی ان سی چیست؟ چرا باید سی ان سی داشته باشم؟ آیا برای استفاده از مزایای سی ان سی باید آن را خرید؟! مزیت خرید سی ان سی چیست؟ چگونه سی ان سی می تواند تولیدات من را سریع تر، دقیق تر و حرفه ای تر کند؟! اگر این پرسش ها با شنیدن واژه خرید سی ان سی ذهن شما را درگیر می کند پیشنهاد می کنم نوشته پیش روفرساد ماشین را تا انتها مطالعه نمایید تا اطلاعات خود را قبل از خرید سی ان سی بیشتر کنید!

سی ان سی چیست؟

سی ان سی (CNC) کوتاه شده کلمات Computer Numerical Control است که در فارسی دستگاه کنترل عددی ترجمه شده است. به بیانی ساده تر هر دستگاهی که توسط داده های کامپیوتری فرمان دهی و کنترل می شود را می توان سی ان سی نامید. درایور های دی وی دی و بلوری، پرینتر ها و اسکنر های رومیزی رایج‌ترین دستگاه هایی هستند در اطراف ما که CNC را می توان بخشی مهم از آن ها نامید.

سی ان سی چگونه کار می کند؟

CNC را می توان همچون بدن یک انسان متصور شد. دارای مکانیسمی برای فرمان دادن و تحلیل بازخورد ها، بازوی هایی برای اجرای فرمان و بدنه است. یک سی ان سی به‌صورت خلاصه فرمان های صفر و یک را که جی کد (G Code) نامیده می شود از طرف اپراتور دریافت می کند. این فرمان ها طبق ساختمان سی ان سی و نوع حرکتی که برای آن طراحی شده است توسط بازوی های آن روی قطعه کار اجرا می شود.

بخش اصلی و مغز یک دستگاه سی ان سی واحد کنترلر آن است. ماشین سی ان سی فارغ از هر نوعی که باشد معمولاً با نوع کنترلر (controller) آن شناخته می شود. (مانند ماخ تری، فانوک، زیمنس و…)

فرمان ها از طریق واحد کنترلر به بازوهای (محورها) ماشین سی ان سی اعمال می شود. این فرمان ها توسط موتور های پله ای (استپر موتور- Stepper Motor) یا سروو موتور ها (Servo) دریافت شده و موتور ها نیز با چرخش خود میزان حرکت بازو های سی ان سی و را کنترل خواهد کرد. تبدیل حرکت دورانی موتور به حرکت خطی توسط مکانیسم‌هایی همچون پیچ و مهره (بال اسکرو Ball Screw) تسمه، زنجیر و … انجام می شود.

همان‌طور که می دانیم یک نقطه در فضا (محیط سه بعدی) را می توان با داشتن سه نقطه در سه راستای سطحی، عمودی و عمق مشخص نمود. یک سی ان سی می تواند با تغییر موقعیت محور های خود در جهت های X.Y و Z خود را به موقعیت های تعریف شده رسانده و عملیات خواسته شده را انجام دهد.

مزایای خرید سی ان سی فرساد ماشین چیست :

* کورس مناسب محور z دستگاه

* گونیای پنتواتوماتیک و روغن کاری اتوماتیک

* سرعت مناسب و دقت کافی

* استفاده از تابلو کامپیوتر مجزا

* تابلو برق کامل از نظر حفاظت و استاندارد

* شیب بندی مناسب شیر های وکیوم جهت کار روی ابعاد مختلف ورق ام دی اف

* استفاده از اتصالات پنتواتوماتیک خاص و بدون نشتی و سیستم مراقبت پنتو اتوماتیک و رگولاتور

* استفاده از بهترین قطعات مکانیکی نظیر ریل، واگن و گیربکس

شما عزیزان جهت بازدید و خرید انواع دستگاه سی ان سی فرساد ماشین میتوانید با شماره تماس 02176214830 تماس بگیرید.

شما نظری در این مورد ندارید؟