خرید دستگاه سی ان سی چوب

خرید دستگاه سی ان سی چوب | فرساد ماشین

خرید دستگاه سی ان سی چوب

سی ان سی‌ها در صنایع چوب و مبلمان صفحه‌ای در هر شاخه‌ای از این صنعت آنچنان اختصاصی شده است که لازم دیدیم به صورت خلاصه و مفید نقش این ماشین آلات و کاربرد آنها را در صنایع چوب و مبلمان صفحه‌ای MDF و منبت کاری بیان کنیم. در این دسته بندی قصد داریم به معرفی انواع سی ان سی چوب بپردازیم؛ با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی دستگاه سی ان سی چوب و منبت

حرکت ابزار دستگاه سی ان‌ سی چوب عموما در راستای محورهای z ,y ,x کنترل می‌شود. این دسته از CNCها بیشتر برای برش کاری و حکاکی روی صفحات چوب و MDF کاربرد دارد. حسب نیاز کارگاهی در طیف گسترده‌‌ای از لحاظ قیمت و امکانات انواع CNC چوب طراحی و ساخته می‌شوند ولی بطور کلی از یک ساختار و تکنیک تبعیت می‌کنند. این تفاوت‌ها را می‌توان وابسته به ابعاد میز کارگیر و امکانات فنی دانست. در اینجا سعی شده تعدادی از امکاناتی که هر یک از آپشن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد را بطور مختصر توضیح دهیم. یکی از اصلی‌ترین این موارد ابعاد میز کارگیر است که دقیقا برحسب نیاز کارگاه طراحی و ساخته می‌شود و به عنوان مثال می‌توان از  30*40 تا 400*200 سانتی‌متر که در بازار موجود است، اشاره کرد. مورد بعد که برای انتخاب یک دستگاه در اولویت است، دقت دستگاه می‌باشد زیرا چندین مولفه با ضریب تأثیر متفاوت دارد. یکی از این مولفه‌ها دقت در مکانیک دستگاه است که متاثر است از: میز کارگیر و ریل‌ها و واگن‌های جابجا کننده و همچنین سیستم انتقال قدرت (دنده شانه‌ای، چرخ دنده، گیربکس،تسمه فولی و یا بال اسکرو و متعلقات دانست) و عملکرد آن یکی از مهمترین قسمت‌ها است. دقت در قطعات به تنهایی تکمیل کننده کار نیست بلکه دقت در اجرا و ساختار نصب و موازی سازی ریل‌ها نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

پیشنهاد ما : از محصولات سی ان سی فرساد ماشین دیدن فرمایید

انواع دستگاه سی ان سی نجاری

باید هنگام خرید و یا ساخت دستگاه به آن توجه داشت. سرعت دستگاه نیز یکی از نکات خیلی مهم در انتخاب یک CNC نقش اساسی دارد که سرعت دستگاه وابسته به توان موتورهای استپر و سروو دارد. عموما سرعت در سیستم‌هایی که از سروو موتورها بهره می‌برند، قابل مقایسه با استپر نیست. به طور کلی این نوع استفاده از دستگاه است که میزان دقت و سرعت را در آن مشخص می‌کند. وزن میز را نیز نباید فراموش کرد که سنگین بودن آن می‌تواند دامنه لرزش دستگاه را کاهش دهد. یک دستگاه CNC تخت می‌تواند از یک اسپیندل آب خنک که عمر خیلی بیشتری نسبت به نمونه هوا خنک دارند بهره ببرد و یا می‌تواند از سیستم تعویض خودکار ابزار بهره ببرد که سرعت عملکرد دستگاه را چندین برابر می‌کند. همچنین یک سی ان سی تخت میتواند از یک میز با امکان وکیوم بهره ببرد که این خاصیت باعث میشود قطعه هنگام کار از جای خود نلغزد.

قیمت انواع دستگاه سی ان سی در صنعت چوب

برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه سی ان سی در صنعت چوب و در صورت نیازبه مشاوره قبل از خرید، با فرساد ماشین تماس حاصل نمایید.

شما نظری در این مورد ندارید؟